27 Ağustos 2007

MİKRODALGA DA KEK TARİFİ MÜKEMMEL SONUÇ

http://www.devletsah.com/mikrodalgada-brownie/ tarif buradan alınmıştır.

Mikrodalgada Brownie

Sevgili Figen’in 5, benim 7 dakikada mikrodalgada yaptığım brownie.
Malzemeler
1 su bardağı
1,5 su bardağı
1 su bardağı
4 yemek kaşığı
3 adet
1,5 su bardağı
1 paket
1 paket
Hazırlanışı
Yumurta ve şeker iyice çırpılır.
Yağ ilave edilir.
Süt eklenir.
Kakao ve vanilya katılıp, çırpılır.
Kakaolu karışımdan 2 su bardağı bir kenara ayrılır.
Kalan karışıma un ve kabartma tozu karıştırılır.
Yağlanan kalıba hamur konulur.
Mikrodalga fırında 650 watt’ta 7 dakikada brownie pişirilir.
Kek sıcakken kesilip ayrılan kakaolu karışım üzerine dökülür.

Not: Denemek için epey bekledim. Ama piştiğinde gözlerime inanamadım. Bundan sonra galiba bütün kekleri mikrodalga fırında yapacağım. 40 - 45 dakika fırının çalışmasına göre daha ekonomik. Ve daha az sıcak. Teşekkürler Figen ve Güzide.

6 yorum:

YeMeK vAkTi dedi ki...

ben bu keki sık yaparım içine çikolata ve cevizde atarım 4 dk da oluyo yarım ölçüsü ani misafire birebir yahu:)

buse dedi ki...

Evet bende çok memnun kaldım. Ama ben yaparken tam ölçü yapmıştım. Acemilik işte. Ama ne yaptım. Mikrodalgası olan bütün arkadaşlarıma bu tarifi verdim. Ben çok memnun kaldım. Bir dahaki sefere bende öyle deneyim Aylincim. Tşk ederim. Bu tarifi senin sayende öğrenmiştim zaten.

Burcu dedi ki...

aniden gelecek misafirlere onlar otururken bile yapmışlığım vardır.cidden çok pratik..içine kuru üzüm ve ceviz de ekliyorum bazen daha güzel oluyor.bende de 7dk da pişiyor tam ölçü tabi.
ellerine sağlık..öptüm

Adsız dedi ki...

merhaba tarifinizi çok beğendim ama ben bunu normal fırında pişer gibi pişirebiliyorum benim mikrodalgada birtürlü yapamadım hatta servisi aradım onlarda yardımcı olamadı bu 7 dak olayını çok merak ediyorum ebnim kinin modeli mw 786 kenwood marka eğer kullananız varsa bilgi verirseniz çok sevinirim ayrıca ellerinize sağlıkk harika bişey oluyor

Adsız dedi ki...

ben isimsiz ben bugün kenwood mıkrodalga aldım veakşam denedim içine 1 tane simit koydum ve zamanı ayrlayamadıgım için simidi yakmişim 5 dk ka sonra yemek koydum 1 dk istti gözlerime inanamadim
çok mem nun oldum eve gidincede kek yapicam bakalım nasıl olacak18 02 2009b

Adsız dedi ki...

ben daha 13 yaşındayım canım sıkıldığında bu kekten yapıyorum çok pratik ve kolay okulda partimiz olmuştu bukekten yapmıştım