13 Ağustos 2007

PAZAR +500


Bir pazar günü 500 gr nasıl alınır arkadaşlar anlatayım. Ben pazarlardan nefret ediyorum.
Cumartesi akşamı Nazilli'ye gidecektim. Gidemedim. Eleman yetersizliği vardı. Ben de pazar sabahı gideyim dedim. Pazar sabahı ise oğlum beni uyandırmak için bir girişimde bulundu. Ama yorgun olmam nedeniyle "annem biraz sonra" deyip başımdan savdım. İkinci gelişinde ise artık kalkmam gerek diye yataktan kalktım. Herhalde saat 9-10 olmuştur diye geçirdim içimden. Elimi yüzümü yıkadıktan sonra saate bir baktım saat 7.15 i gösteriyordu. Aklımdan oğlum 1.kaldırma çalışmaları ne zamandı acaba diye düşündüm. Gece uyumadı mı acaba? Hemen çantamızı hazırlayıp kahvaltımızı yapıp yollara düştük oğluşla. Eşim bizimle gelmedi. Malum düğün sünnet mevsimi. O da Denizli de kalıp sünnet ve düğünlere katılıp ailemiz adına temsil edecekti. Ne güzel bir paylaşma olmuştu. Saat 8,30 a otobüse bindik. Garajdan çıkar çıkmaz ilk ışıklarda bizim otobüs öndeki otobüsü ışıklarda yanına sokulayım derken arkadan çarptık. Bayağı bir bekledik. Nazilli ye 9,30 yerine 10.30 gibi varabildik.Be nedenle Aydın da yapılacak olan sünnete geç kalmamız nedeniyle gidemedik.
Yeğenlerim annanesindeymiş. Annem görünce çok sevindi. Hemen bir kahvaltı yapalım dediler. Biz yapıp geldik deyince onlar yediler. Sonra kış için buzluğa bir şeyler koymak için pazara gitti. Daha ucuz olur diye düşünüyordum. 3 kilo börülce aldım 3 ytl den. 1.5 kilo da bamye aldım. Kilosu 3 ytl idi. onunda. Genelde buzluğa kışın yenmek üzere bir şeyler koyma işini kayınvalidem yapar. Malum bunlarıda öğrenmek gerek. Ben börülceleri doğrayıp getirdim. Bu akşamda onları yıkayıp domates ile biraz sarartıp sonra buzluğa koyacağım. (Farklı bir yöntem biliyorsanız lütfen yazınız.)Sonra pazarda çocukluğumuzda yaptığımız gibi kar helvası yedik. (Zannedersem başka bir yerde yapılmıyor. Kışdan karları çuvalların içine doldurulur. Ve dağda kuyu kazılıp toprağın içine koyulur. Yaz olunca da yerlerinden çıkarılır. Bardak ile kazınıp karlar yencek şekilde ufalanır. İçine vişne şurubu katılıp karıştırılır.) Bunu yemeyeli nerdeye çok uzun zaman oldu. Oğlum da çok beğendi. Bu sıcak günlerde serinlemek için birebir. Pazarda dayımın hanımını gördük. Zoraki evine davet etti. Biraz oturup kalktık. Karnım çok açıktı. Eve döner dönmez sofrayı hazırladık. Menü ise bir ege klasiği idi. Hepside benim özlediğim tatlar. Biber aşı (Tavuk parçalanır. Soğan yağda kavrulur. Salça ve dövülmüş biber (bunsuz Nazilli de yemek pişmez) ile pişilir. Çok lezzetli olur) , yaz turşusu ( biber ve patlıcan haşlanır, sonra ceviz sarımsak biraz ekmek ve limon suyu ile beyaz bir kıvam elde edilir. Bu sosun içine haşlanmış biber ve patlıcan eklenir.Dolabta soğutulup yemeklerin yanında yenir) yaz kızartması (ama ocakta pişmiş) ve taze börülce vardı. Evde pek tavuk yapmıyorum. Çünkü eşim tavuk yemiyor.
Akşam üzeride gezmek için parka gittik. Süper parklar yapmışlar. Hem sümer parkı hemde atatürk parkı çok değişmiş. belediyenin ellerine sağlık doğrusu. Sonrada dışarda kıymalı pide (Nazilli de halibişi derler ve üzerine turunç suyu sıkılır genelde) ve yanında tahinli pide ikram ettiler. Sonra biraz yürüdükten sonra Kahramanmaraş dondurması aldık. Yeni yeme içme açışından bolca yedik. Miktarları mümkün olduğunca az almaya çalıştım. Ama genede günü +500 ile kapatmışım. akşamda düğüne gittik. Eğlendik sonra da herkesle vedalaşıp Denizli ye döndük.
Oğlum pek bir memnundu. Bizim evde küçük bir oyun var. Bazen stres yaptığımızda eşim ve bende parmak falan kütletiriz. İşte oğlumda her defasında bizi uyarırır. Yapmayın diye. Bizde o uyarınca hemen bırakırız. Zamanla oğlumda parmak kütletmeye başladı. Bizim hoşumuza gitmiyordu. Baktık böyle birşeyden vazgeçilmiyor. Her parmak kütletmede 5 ytl ödeme şartı koyduk. Ben 3 defa 5 ytl ödedim. Eşimde 4 defa. Oğlum ise hiç. Amacımızı ulaşmıştık.Paralar için bir kumbara yaptık hemen. Oğlum bu oyunu Nazilli de de uyguladı. 10 ytl topladı. Alma etme oğlum diyorum. Ama ben kuralları açıkladım. Birinci yapışlarında almadım zaten anne diyordu bana.
İşte böyle bir hafta sonu. Herkesle özlem giderdim. Hadi bakalım biraz da çalışalım.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Busee maşşalah neler yemişsiniz yahu öle :))) bu sabah yürüyüş yaptın mı ondan haber ver bakayım :)

YeMeK vAkTi dedi ki...

AMAN YESE NOLUR GIDIM GIDIM YMİŞTİR BUSE BU ARADA YEMEKLER ÇOK DEİŞİK GELDİ BANA BEN BÖRÜLC BİLE YEMEDİM HAYATIMDA:(

buse dedi ki...

Azimli dün akşam gelmem nedeniyle sabah kalkamadım. Yani bugün yürüyüş yapamadım. Ama yarından itibaren kesinlikle atlamayacağım.

Aylin bizim Ege de yemekler böyledir. Benim bile bilmediğim o kadar çok var ki. Et çok fazla tüketilmez. Genelde sebze ağırlıklı beslenirler. Sana pek uygun değil biliyorum. Çünkü sen et seversin.

ChoKingCandy dedi ki...

Busecim bu ne yaaa :) ağzım sulandı yaaa.Bu yemeklerin içinde bi tek nazilli pidesini biliyorum meşhur sanırsam.eşin niye tavuk yemiyo yaa,sende yap o yemesin canım oğluşun yesin bari :) Bu arada oğluna da bayıldım ne tatlıymış anne falan demiş ilk sefer para almıyım diyince,niye öyle diyosun annesi yaaa,kumbaraya fazladan para girerdi fena mı :) Neyse yemişsin gezip gelmişsin bu hafta dikkat edersen bişicikler olmaz hemencecik gider +500 öpüyorumm

buse dedi ki...

inşallah chokingcandy. Bu hafta işleri sıkı tutmalıyım. Yoksa aman allah yapışır kalır birde üzerimde..