23 Ağustos 2007

YARIN START


Yarın start alıyorum arkadaşlar. En sonunda kendime uygun bir şeyler bulabildim. Esasında sürekli arıyordum. Nasıl yaparım diye. Kendime en sonunda excelde bir çalışma yaptım. Neyi ne kadar kaç kalori olduğunu gösteren bir çizelge yaptım. Burdan günlük kaç kalori aldığımı görebileceğim. Eskiden bloguma yazıyordum ama kalorileri yazamıyordum. http://www.formdakal.com/tr/home/default.asp bu site ise kendine göre kalori hesaplaması var. Biraz yapıyorum sonra ipin ucu kaçıyor. Birde kendim günlük olarak yazdığım excel dosyam var.Bunu hergün yazıyorum. Bu excel dosyamı google da belgeler içine kayıt yapabildim. Ve aynı kaydı Sende Zayıfla sitesine de ekleyebildim. Böylelikle bir defa yazarak işimi halletmiş olacağım. Herşeyim işyerindeki bilgisayarda olması nedeniyle de evden çok fazla uğraşamıyordum. Herhalde işim muhasebe olduğu için kendimi hesap kitaba yatkın bulurum. Her şey matematiksel olacak diye düşünürüm nedense. Aklıma yattığı için olsa gerek. Miktarlar ölçülecek kaloriler belirlenecek. Şu ana kadar kafama göre yapmıştım. Onu yersem olmaz bunu yemeliyim diye. Allaha şükür verdim ama artık hedefim 48 olunca daha disiplinli olmam gerektiğini biliyorum. Aylık % 5 vücudumun ağırlığını kaybedersem yeni yıla 48 kilo ile girebilirim. Çünkü 2008 yılında kayınbiraderimin düğünü ve oğlumun sünnet düğünü var. O zamana kadar kilo problemim olmamalı.
yapacaklarım ise
1- Günlük her sabah 1-1,5 saat yürüyüş yapılacak. Çünkü spor olmayınca olmuyor bu bir gerçek. Şimdiye kadar sporsuz verdim ama bundan sonra verebilmek için yürüyüş yapmalıyım.
2- kahvaltı kesinlikle evde yapılıp gelinecek. İşyerinde yaptığım zaman ne yediğimin farkına varmıyorum. Çünkü çok fazla yeniyor. Hele bir arkadaşımız ben açım diye mağazaya giriyor. Bu da beni yemeye şevk ettiriyor.
3- Öğle yemekleri için arkadaşlarla birlikte yiyoruz. Evden yemek getiriyoruz. Çeşit çok oluyor. Kendimi kasıyorum. Miktarları evde ölçüp yemek kaplarına yemeğimi koyup getirmeliyim.
4-Akşam yemeklerimi kaldırıyorum. Kayınvalideme de dün söyledim. Bundan sonra akşamları yemek yemiyeceğim diye. Tabi kızdı. Benim canım yemek yemek istemese bile kayınvalidem yemek yapıyor diye kendimi yemek zorunluluğu hissediyorum. Sırf ayıp olmasın diye kilolarımla yaşamaya niyetim yok benim. Bunu bilsin istedim.

Hiç yorum yok: