15 Eylül 2007

3.GÜN 57,20


Dün işten çıkarken işte kalanlarda ummalı bir iftar sofrası hazırlıkları vardı. Daha her şey için sabahtan karar verilmişti. Şimdilik evde iftara yetişebiliyorum. Ama ilerki zamanlarda bende onlara katılabilirim. İftardan sonra yengem için yanına yolluk hazırladım. Bugün saat 3 gibi umreye gitmek için yola çıkacaklar çünkü. Bu pastane tuzlu kurabiyelerinden yaptım. 3 tepsini yarısını yengeme yolluk için kalan yarısını evdekiler için hazırladım. Onlarda çünkü bu kurabiyeyi çok seviyorlar. Teravih namazından sonra yengemlere gittik. Orda biraz oturduktan sonra geldik eve. Ve sonra da uyuyup kalmışım. Oğlum benim için saati 5 e kuruvermiş. (Oysaki 4,30 falan kursa daha iyi olurdu.Bunada şükür. Hiç kurmasa ne yapacaktım) 13 dk. yiyebileceğim ne varsa yemeğe çalıştım. Sonra tekrar yatmak için yatağıma gittim. Bir o yana bir bu yana döndüm, uyuyamadım. Sonra kalktım. Bulaşık makinesindeki temizleri yerleştirdim. Çorba pişirdim. Akşam yemeği için fırın poşetinde pişirmek üzere tavuk ve malzemeleri hazır hale getirdim. Baktım saat 06,45 hava aydınlanmış. Hemen eşofmanları giyip soluğu parkta aldım. 3 tur attım. Bu arada yürüyüş arkadaşlarımla karşılaştım. Onlarla birlikte bayağı vakit çabuk geçmişti. Ben çıkarken onlar devam ediyorlardı.

iftar:
- şehriye çorbası
-1-2 çatal biber patlıcan köz.salatası (adını unuttum)
-2 çatal bulgur pilavı
-cacık
-2 ymk kaş.taze fasulye
-kavun
-1 adet küçük tuzlu kurabiye (nasıl olmuş diye tadını bakmak için)
-1 adet kirim kırak (yengemde ucuz yırttım)
-bolca su

sahur:
-yulaf ezmesi
-1/2 elma (tamamını yiyemedim.vaktim yetmedi)

Ben tartılmamı sabah işe gelmeden önce yapıyorum. Bazı arkadaşlarım ise iftardan önce tartılyor. Hangisi ne kadar doğru bilmiyorum. İftar öncesi bu rakam dahada altta oluyor:)
Hepimize kolay gelsin.

4 yorum:

xxcen dedi ki...

günaydın dün baya bi kosusturmalı olmuş o pastane tuzlu kurabiyelerini yapmayı ben hiç beceremem müsait bir vaktinde tarifini isterim benim oğlumda bayılır öyle seylere
tartılma olayını aslında iftara yakın yapmak gerekir diye düşünüyorum normalde sabah ac karınla tartılmıyormuyduk bu durumda aynı döneme takabül ediyor gibi geldi bana
ama ben sabah bir tartılıyorum öğlen tekrar ,işten cıkmadan tekrar
şimdi bu durmda sabah en yüksek akşam üstü en az rakamı görmem gerekir değilmi ama tartıdamı var arıza bilmem ama iftardan önceki tartılmam günün en yüksek değerini gösteriyor bu ilginç vallahi
neyse kazasız belesız az kilosuz bir bir ramazan diliyorum

buse dedi ki...

Bende yarından itibaren iftar öncesi kilomu yazayım. Doğru diyorsun. O zaman daha mı az kilolu olacağım şimdi ben :))
Tarif ise şöyle canım:
tuzlu kurabiye
1 paket margarin (eritilmiş)
1/2 fincan pudra şekeri
1 fincan sıvıyağ
1 fincan sirke
1 tatlı kaşığı tuz
1 adet kabartma tuzu
1 adet yum. (sarısı üzerine)
yeteri miktarda un
yum.akı ile pudra şekerini çırp. Sonra sırasıyla margarin, sıvıyağ, sirke, tuz, katılıp karıştırılır. Yeterli miktarda un ve kabartma tozu ilave edilir. küçük kurabiye kalıplarıyla şekil verilir. Üzerine yum.sarısı sürülür. Susam ve çörek otu ile süslenir. 200 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirilir. Bu ölçüden 1,5 büyük tepsi kurabiye çıkıyor. Tabii şekillerin büyüklüklerine bağlı.:)
Dün ben sadece hamuru yoğurdum. Şekil verme ve tepsiye dizme işini oğlum yaptı. Biz müthiş ikiliyiz.

buse dedi ki...

yapanlara şimdiden afiyet olsun.

xxcen dedi ki...

sağol canım yazdım tarifi ilk fırsatta pişireceğim
evet oğlumla bizde böyle çalısırız
mesela kek yaparız ben malz koyarım oda cırpar beraber kalıba koyarız
evet sağol