18 Eylül 2007

5.GÜN 56,60


Dün akşam eve giderken okul için alınması gerekli malzemeleri aldım. Defter, kaplık dosya falan diye bildik istekler. Ama öğretmenimiz altına not düşmüş. Geçen yıldan yarım kalan defterler kalemler pastel boyalar varsa kullanılacak. Esasında hocamızı ilk gören ne kadar sosyetik bir bayan der. Ama hiç de öyle değildir kendisi. Çünkü sınıfımızın gelir grubu farklı olduğu için her çocuğu düşünmek istiyor bence. Ve haklıda. Dün de bahsetmiştim. Beslenmemiz toplu idi. Bir hafta boyunca evden bir şeyler götürmek gerekecek. Çünkü gelecek hafta başlayalım diyor öğretmen. Bence amaç farklı gibi geldi bana. Geçen yıl öğretmenimize bu konuda çok fazla hırpalamışlardı. Toplu olmasın bireysel yapalım beslenmeye diye. Hocamız da demişti ki. Ben size tekli beslenmeye geçelim dersem çocuklarınızın eline vereceksiniz parayı hergün "tost ve simit ye" diyeceksiniz demişti. Şimdi bana sanki ona test etmek istiyor gibi geldi bana. Ama bana tasası sabahtan başlıyor. Yarın beslenmeye ne koyacağım diye. Kek yapsam 1 dilim için mi yapacağım hadi yaptım diyelim kaç gün kek götürebilecek. Ayy bu durum çok vahim benim için. Çare bulmak lazım. Dünkü beslenmesini yemeden geri getirmiş. O zaman bir şeyler yedin mi dedim. Hayır dedi. Zaten çok yiyen bir çocuk değil. İyice aklım onda kalıyor. Acil olarak toplu beslenmeye gecelim. En azından biliyorum. Öğretmenimiz önündeki yiyecekleri bitirmeden kimseyi sınıftan çıkarmıyor. Bugün pastaneden sosisli kumrulardan alalım demiştim. Saat 06,30 da kimse bir şey yapmamışki. Kuru pasta aldık çıktık. Yarın ne koysam acaba ?
iftar:
1 kase çorba
1 dilim ekmek
1 adet elma
4 ymk kaş. sulu köfte
4 adet minik tuzlu kurabiye
sahur:
1 bardak süt
1 dilim ekmek
1 yumurta
peynir
zeytin
domates
hepinize kolay gelsin.

5 yorum:

ChoKingCandy dedi ki...

busecim canım maşallah bu ne yaaa,şimdi görüyorum da 5 günde 2.5 kilo vermişsin ve bu süper ötesi bişi yaaa,maşallah ne diyim.Ramazanı lehine çevirmeyi başarabilmişsin,aynen böyle canım,sen böyle gidersen bayrama kadar 49-50 olursun valla :) hadi bakalım. Bu arada iftardan sonra nasıl gözün dönmüyo? öpüyorummm

buse dedi ki...

Sağol tşk ederim. Darısı başına canım. Yemeklerimi seçmiyorum. Sadece sağlıklı ve dengeli bir şeyler yemeyi tercih ediyorum. Listemdekiler ne bie eksik ne bir fazla ne yiyorsam yazıyorum. Kendime kıstlama koymadığım için olsa gerek hiç bir yiyeceği saldırmıyorum. Açsam yiyorum karnımı çok doyurmadan da kalkıyorum sadece.

fatoş dedi ki...

busecim senin oğlun kaça gidiyor.benim kızım 1-5 arası sınıflarda hep topluca evden getirilen yiyecekleri yiyorlardı.kokusuz ve yağsız olmak şartıyla ,öğretmenimizde başlarında bekliyordu,biz veliler olarak bundan çok hoşnuttuk.
küçük tost ekmeklerinden alıp içine şokella,peynir,zeytin ezmesi,domates,gibi malzemelerle değişik şeyler yapsan nasıl olur acaba..sen zaten en iyisi bilirsinde öneri sadece...
hoşçakal

buse dedi ki...

Oğlum ilkokul 2.sınıfa gidiyor canım. İyi fikir esasında. Önerin için tşk ederim canım.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Buse azcık ye kıs bune böle 1 dilim ekmek:) ay çok zor valla hakkaetten bende eşime hazırlıyom hergün beslenme çantası ordan biliyorum eheheheh:)