19 Eylül 2007

6.GÜN 56,50


Son 3 gündür kilom yerinde sayıyor. 100 gr ileri 100 gr geri. Yani pinpon topu gibi. Okullar açılınca böyle olacağı belliydi zaten. Sabah yürüyüşleri rafa kaldırıldı. Cumartesi pazar günü çıkarılacaktır kendileri tozuna almak için.
Okulumuz çok güzel gidiyor. Bir önceki akşam bütün kitaplar defterler kaplandı. Öğretmenimiz ders kitaplarını sınıftaki dolaplara koymak için almış. Çalışma kitaplarımız eve geldi. Oğlum ise dünkü beslenme çantasındaki kurabiye, meyve suyu, çikolata, meyveden sadece 1 adet kurabiye yemiş. Bunuda şükür. Çantayı boşuna yük ediyoruz zaten. Kantinden de bir şey almıyor. Ama içim rahat. Sabah güzellem kahvaltı yaptırıyorum. O da ona yetiyor anlaşılan. Benim oğlum sınıftaki hiç bir şeyi anlatmaz. Ben hep sınıf arkadaşlarının annelerinden duyuyorum. İyi ki onlar var. Öğlen okuldan geldikten sonra evde takılmış bizimki. Yemekten sonra amcasıyla parka gitme hayalleri kuruyorlar. Bende dayanamadım sordum. Ödevini yaptın mı diye. "Hayır henüz yapmadım" deyince herkes şok oldu zaten. Eve doğalgaz bağlatmamız nedeniyle babamızda evdeydi. Ama kimse ödev varsa yap oğlum diyen yok. Ödevlerimi hemen yapıyorum diye yemeğini yer yemez odasına geçti. Sonrada ödev defteri çıktı ortaya. Anne bana okul ile ilgili resim lazım bulurmusun. Hemen aklıma anaokulundayken dergileri çıkardı o aklıma geldi. Ama bunları vermeyi kıyamdım. Elimdeki dergileri karıştırıp buldum. Kürdan, ayna, makas, yapıştırıcı, birde beyaz kağıt koydum. Evim farkında olmadan kırtasiye dükkanına dönmüş. Hepside denkti yani. Eskiden 1 malzeme eksik olsun bulacağız diye markete giderdik. Benim oğlum her şey tam olacak diye diretir. Ben artık oğlumu tanıdığım için öğlen telefon açıp soruyorum. Bir şey ihtiyaçın var mı diye. Varsa alıp gidiyorum zaten. Böylece bu konunun üstesinden geliyoruz. Geçen yıl öğleci olduğu için bütün ödevleri bire bir yapardık. Nerde hangi kitaptalar bilirdim. Bu sene ödevlerini yapsın kontrollari yapayım diyorum. O yüzden geçen yıl yemeği yer yemez çantayı getirir ödevleri yapardık. Ben yazısı güzel olsun diye uğraşırdım. Dünkü yazısını baktım. Çok güzeldi. Her şey nizami şekilde yazılmış. Çok beğendim. Geçen uğraştığımı değmiş dedim. Sabahları kahvaltısında özellikle masada oturuyorum. Hem böylece sohbet ediyoruz. Onun arkadaşlarından sınıftan bahsediyoruz. Oğlum kolay kolay anlatmaz. Böyle ortam bulursa o zaman. Benim de onu o zaman konuşturabiliyorum ancak. Sabah kahvaltıda bu ise bu sene üniversiteki konservatuvar öğrencileri ablalar ve abilerler koro çalışmaları olacakmış. Yıl sonu gösterisi için hazırlıkmış. Daha ilk günden yıl sonuna hazırlık. Bravo yani başka sözüm yok.
İftar:
- 1 kase çorba
- 4 ymk kaş. patlıcan oturtma
- cacık
- 1 dilim pide
sahur:
- peynir
-domates
-çay
-zeytin
-sosisli yumurta
-bal
-1 dilim ekmek
bol su
kilomun 1 geri 1 ileri olma sebebi anlaşıldı. Malum misafirimiz gelmiş.

3 yorum:

ChoKingCandy dedi ki...

busecim misafirli haldeyken kilon böyleyse regl sonunu düşünemiyorum :) hedefe doğru çok güzel adımlarla ilerliyosun.Maşallah valla.bu arada oğlunu anlatıyosun yaa benim bahsettiğim kuzenime çok benziyo geçen yıl kreşte ne yaptığını hiç anlatmıyodu.bu yıl ise biraz biraz anlatıyo. :)oğlun için güzel bi yıl olsun inşallah.Çoook başarılı olsun. Öpüyorum çok

xxcen dedi ki...

ay vallahi bu okul olayları cok zormuş alışverisi servisi yok başkaca dertleri bak derste calıştırması var
valla bana dersin varmı dedilermi yoook derdim
hiç ödev yapmazdım
kimsede sormazdı ödev falan zaten
simdiki çocuklar bir felaket ya

buse dedi ki...

çok tşk ederim candy inşallah başarılı bir yıl geçririr. Selametle bu yılı bitiririz.
Evet bizim dönemizde kimse ödev var mı yokmu diye sormazlardı. Biz dört kardeşiz. Annemin okuma yazması yoktu zaten. Ama o haliyle ortalığı çekip çevirmesini hala kıskanırım. Allahtan okuma yazma bilmiyor bilse ne olurdu bilmem artık. Ben ise tabiri caizse inek bir çocuktum. Tek sosyal aktivetem ise ilkokul 4.sınıfta başlayıp üniversiteye kadar devam ettirdiğim hentbol takımında oynamak oldu. Oğlumun öğretmeni çocuklar disiplinil olsun diye hergün ödevleri kontrol ediyor.Etmediği zaman zaten olay oluyor. Ödevini yapmayanlar ceza alıyor bildiğim kadarıyla. O yüzden hergün ilk önce ödevler bitiriliyor ardından kontrol ediliyor bizim evde.