10 Ekim 2007

BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN


Maalesef terör olayı tüm halkımızı derinden etkiledi. Bütün Türk halkına Allah'tan sabır diliyorum. Şehitlerimizden birisi Denizli 'nin köyünden idi. Meydanda şehit töreni düzenlendi. Keşke gidebilme şansımız olsaydı da gidebilseydim. Ana baba günü gibiydi.
Kilo durumlarımı gelince ben kilo vercem diye inat ettikçe davetler daha bir hız kazandı. Hemen hemen hergün bir davet menüsü vardı. Zaten söylemeye gerek bu davet menülerini hepiniz çok iyi biliyorsunuz çünkü. Bu sofralardan kalkabilmek gerçekten zor oluyor. Ama artık bünyem fazlasını kaldırmıyor. O yüzden yemem gereken kadar yedim hep. Kilom ise 56,2- 56,1 arasında gidip geliyor. Yani hala 55 i göremedik. Önümüzde çok zor bir engel daha var. Bayram tatlıları. Onlarda bitince artık kurban bayramına kadar yeni bir diyete başlayabilirim.
Bugün sabah oğlumun öğretmeniyle görüştüm. Yüzme için sınıfça mı gidilecek yoksa biz bireysel mi karar alacağız diye? Öğretmeniniz ise bu konu için bizimle görüşmek istediğini söyledi. Çünkü yüzme, santranç kursu, halk oyunları kursu ve koro çalışmaları biraz fazla olmaz mı? diye. Sonra bıkkınlık olur diye endişesini dile getirdi. Santraçı kendisi çok istiyordu. O yüzden gidiyoruz. Halk oyunlarını ise gelecek yıl sünnet düğününde oynasın diye ben çok istiyorum. Yüzmeyi ise yarışcıların grubunda idi. İşini yarım bırakmasın. Sonuçta bir spor yapsın. Vücut gelişimi için gerekli. Koro ise sınıfça yapılan bir çalışma orayada katılmak zorunda.
Ben esasında şöyle düşünüyorum. Kurslar hafta sonu 1-1,5 saat sürüyor. Yüzme ise hafta içi. Bence düzenli bir programla hepsini halledebilir. Diğer türlü ise evde olunca sadece tv izleyip bilgisayar, playstation oynuyor. Şimdi kurslara gittiğinde ise hem arkadaşlarıyla oynayıp hemde kendisi için yararlı bir şey yapmış oluyor diye düşünüyorum. Halk oyunlarındaki grubunda ise kendi sınıfından 1 tane bile arkaşı yok. Gene 2.sınıfa giden halk oyunları kurs öğretmeninin okuldaki sınıfı. Santraç kursu nedeniyle bilmeyenler grubuyla çakışıyordu. Hocayla görüşüp (kendi sınıfı bilenler grubu) rica ettim. O da hemen deneyelim. Sınıfa katıldı. Ve o kadar çok memnun bir şekilde ayrıldı ki. Hoca sınıftan çıkarken bizimle çalışsın. "Çok güzel uyum sağladı." dedi. Kurs dönüşü ise hep hocadan bahsetti oğlum. Şimdi ne oldu fena mı oldu. Bana göre kursların bir çok artısı var.
1- Kendi sınırlı dünyasını aşıp okuldan başka arkadaşlarının olması.
2- Diğer sınıf öğretmenleri ile tanışması.
3- Boş vakitleri tv karşısında geçirmektense genel kültürünü artırır.
4- Grup ile uyum içinde çalışması gelişir.
5- Daha disiplinli olur.
6- Planlı programlı yaşarsın.
7- Kötü alışkanlıklardan uzak durursun.
Daha bir çok vardır ama benim aklıma şu anda bunlar geliyor. Bende 11 yıl boyunca hentbol takımında oynadım. Ailemden hiç bir destek görmedim. Diğer aileler maçlara gelirdi. Bizi izlerlerdi. Çok hoş bir duygudur. Okulda beni tanımayan yoktu. Birileri ile ilk tanışmalarda ben sizi tanıyorum diye başlardı.Nerden tanıyorsunuz dediğimde ise işte okul törenlerinde madalya -kupa alırken sizi görmüştüm. Böyle olay daha geçen yılda başıma geldi. Oğlumun yüzmesi için salonda bekliyorum. Birisi yanıma gelip sordu. Siz **** okuldaydınız değil mi? diye. Oysa ki ben Nazilli de okudum. Şaşırdım. Evet dedim o okuldaydım. İsmim karşı tarafça gayet iyi biliniyor. Sonra benim şaşkın şaşkın bakışlarım arasında karşı taraf açıkladı da bende nerden tanıyorum diye düşünüp durmaktan kurtuldum. Siz okulumuzun hentbol takımındaydınız dedi ve olay bitti. Bende hentbol-cirit atma-koşu gibi bir çok spor dalında uğraş gösterdim. Ders notlarım hep iyiydi. İyi olmazsa eğer zaten takıma alınmazsın. Bütün hocalar bizi tanırdı. Okulumuzu iyi şekilde tanıttığımız için hele müdürün gözünde bir numaraydık.
Evde işlerim çok fazla. Hala bayram hazırlıklarım bitmedi. Ütülerim var. Ve karnım çok acıkıyor. Akşama doğru baş ağrısı yaşıyorum. Açlıktan büyük ihtimal. Allahım bu akşam baş ağrısı yaşamamda evde işlerimi düzene sokarım. Saçlarım boyanacak kesilecek. Bayramda giyilecek kıyafetler hazırlanacak veya alınacak.
Tüm islam aleminin bayramını kutlar, sağlıklı bol zayıflamalı günler diliyorum. Tatlı konusunu abartmayalım.

8 yorum:

fatoş dedi ki...

busecim terör belasını başımıza saranları allah bizden bin beter etsin inşallah.....
türkü,kürdü,lazı,çerkezi,alevisi sünnisi hep birlikte kardeşçe yaşarken ,böyle olmamalıydı diye düşünüyorum.
bir damla petrolü bir damla kandan daha kıymetli gören ülkeler utansınlar insansalar eğer.
arkadaşımın kardeşi kayseride askerdi,sınır ötesi operasyona gidecekmiş,kız sabah konuşamadı,
çok kötü görünüyordu,bende çok etkilendim,bu yüzden yorumum biraz sert oldu galiba af edersin...
oğluşun ne güzel bir faliyetten diğerine koşuyor.maşallah....
saçlarını ne renk boyuyorsun kızılmı yoksa....
bayram tatlılarını dört gözle bekliyorum ben ....
hoşçakal,şimdiden iyi bayramlar...
emine abla

ArZuMmM dedi ki...

Tatlıları abartmak yok inşallah :)) bayramdan sonra sıkıyoruz kendimizi zaten şimdiden iyi bayramlar canım bu arada seni sobeledim tattılmmm...mutluluğun resmini nedir ? ve yakınınızdaki kitabın 187 numaralı sayfasının ilk cümlesin nedir??? bunu yazıcan tatlımm...Görüşemeyiz herhalde şimdiden iyi bayramlar canımcım..

Seçil dedi ki...

Busecik, bende senin bayramını kutlar, bol zayıflamalı günler dilerim :)

buse dedi ki...

Fatoş bende seninle aynı düşüncedeyim. Esasında az bile demişsin. İnan kardeşinin arkadaşı için üzüldüm. Ama vatan bizim elimizden geleni sonuna kadar yapacağız.

Arzum bende beni kim sobeleyecek ilk bakalım diyorsum. Bu konuda ilksin. Sana tşk.ederim. En kısa zamanda yazıp koyacağım. Tatlılar için ben dişim ağrıyor bahanesine yatmaya düşünüyorum. İyi oluyor. Kimse ısrar etmiyor o zaman.

Semihacım bende senin bayramını kutlarım. İnşallah az kalorili tatlılar vardır bu bayram.

YeMeK vAkTi dedi ki...

o kadar yorum yazdın bağlantım koptu gitmedi ya:(
kısaca

buse çocuğu halk oyunlarına gönderme

vay hentbolcu sporcu hatun seni bi resini göster ya merak ediom

sonra o teröristlerin hepsinin boynu altında kalaaaaaaaa

xxcen dedi ki...

evet bu terör belası kötü tv karsısında seyret sinirlen syret sinirlen artık dengem bozuldu
evet bende isterim oğlusum böyle spora gitsin faliyetlere katılsın
daha 5 yaşında ne yapabilirim bilmiyorum
evet tv karsısında yetisen bir çocuk bende istemiyorum ve bilg oyunu tv hep bunların başında en azından havalar güzelken bişikletle falan dolaşıyor

bayramın kutlu olsun nice sağlıklı bayramlar görmen dileğiyle

Adsız dedi ki...

Bayramın kutlu olsun busecim.Allah şehidlerimize rahmet eylesin :(( sevgilerr

pinela dedi ki...

Buseee bayramın kutlu olsun iyi bayramlar..