23 Ekim 2007

İŞTE YENİDEN

Uzun zamandır yazamıyordum arkadaşlar hepinizden özür dileyerek başlıyorum. Sizleride merakta bıraktım. Yazmak benim gerçekten iç döküşüm olmuş. Buraya yazmayınca hayatımdan sanki bir şeyler eksikmiş gibi geldi. Bayram sonrası işlerim de çok yoğundu. Alt tarafı 3 gün tatil yaptık bize geri dönüşü 7 günü buldu. Neyse şükür kavuşturana.

Bayramdan başlıyalım. Arifeden 1 gün önceki kilom 55,70 idi. Yani nihayet 55 i görmüş oldum.
Ama tahmin ettiğiniz gibi bayramda 1,5 kilo aldım. Şu anki kilomu bilmiyorum. Çünkü tartımın pili bitmiş. Akşam eve giderken alayım. Kilo durumum bundan ibaret.

Bayramda yakın akrabalarımız umreye gittiği için gezme listemiz kabarık değildi. Daha uzun saatler oturduk. Görüşemediğimiz zamanın acısını çıkarttık. Nazilli'ye gittiğimizde ise uzun seneler önce gördüğüm amcamızı gördük. Bu sefer hava yağmurlu olması nedeniyle evden çıkmayı biraz ağırdan almıştık. Dışarda yağmur bastırdıkça annemlerede misafir bastırdı. Bizde hiçbir yere çıkamadık. Bu seferlik böyle olsun dedik.

Kilo durumlarım iyi gidiyor. Kıyafet sitilimi değiştirdim. Önceden bankada çalışırken klasik giyinirdim. Şimdi ise ruh halime ve kiloma bağlı olarak daha spor takılmaya başlamıştım. Nerdeyse son bir yıldır düz ayakkabılar kot pantalon üzerine swıt şeklinde giyiniyordum. Baktım zayıfladım. Eski gardrobundaki kıyafetlerim aklıma geldi. Denediklerimin hepside üzerimde o kadar şık durdu ki. İşyerinde ne zaman aldın buna deyip sitem etmeye başladılar. Genelde ne alırsam alayım ilk önce işyerindeki arkadaşlarımın haberi olur. Takım kıyafetimin içine kırmızı saten bir gömlek ve yüksek topuklu ayakkabılarımla işyerindekiler bir daha dönüp bakıyorlar. Eski günlerimi özlemişim.

Oğlum ise geçen hafta beni çok üzdü. Her şey vız gelirdi de bu yaptığı hiç hoşuma gitmedi. Niçin yaptı hala anlayamadım. Şimdi sınıfta matematik ve türkçe derslerinden test oldular. 20 soru sorulmuş. Bana akşam yemek yerken söyledi sınav olduklarını. Nasıl geçti diye sordum. 20 de 20 yaptım anne dedim. Ertesi günde türkçe dersinden olmuşlar. Arkadaşının annesine 20 de 20 yaptım demiş. Bende ondan öğrendim. Oğlumdan ben pek bir şey duyamıyorum. Çünkü okuldan çıkar çıkmaz babasına sınıfta ne oluyorsa anlatıyor. Evde öğle yemeği yerken babaannesine. Akşam 17,30 gibi amcası işten çıkışta amcasına anlatıyor. E birde ben soruyorum. Bana cevap şöyle "Anne benim günüm iyi geçti. Ya senin ki ?" diyor. Yani bana anlatılcak pek bir şey kalmıyor. İşin açıkçası çok gurur duydum. Sınav sonrası gün ise okulda birkaç veli ile karşılaştım. Hemen ilk sordukları soru sınavda çocukların kaç net yaptığını sormak oldu. Çok fazla söylemek istemiyordum. Sanki böbürleniyormuşum gibi olacak diye. Ama soruyu bu sefer bana direk sorunca 20 de 20 yapmış dedim. Cuma günü sınav kağıtlarını eve göndermiş öğretmenleri. Görünce şok oldum resmen. Her iki sınav sonucu da 20 de 18 idi. Ne yapacağımı şaşırdım. Konuyu eşimle paylaştım. Biz yalan söylemek olarak algıladığımız için ikimizde çok üzüldük. Sonra neler yapabiliriz diye bir araştırdık. Niçin böyle bir şey söyleme gereksimini duyduğunu sorduğumuzda bize herhangi bir cevap veremiyordu. Hiç bir zaman çok yüksek puan alacaksın diye herhangi bir baskı kurmadık. Niçin böyle bir şey yaptığını hala anlayabilmiş değilim. Tabii yaptığı şeyin doğru olmadığını anlattık. Ama ceza da verdik.
Bu sene satranç kursuna gidiyor. İlerde neler yaşayabileceğini bilmesi adına dün Cumhuriyet turnuvası na katıldı. 5 gün sürecek. Dünkü rakibi sınıf arkadaşı Onur idi. Tabi ki yenildik. Eve döndüğümüzde babamıza satranç oynayalım diye tuturdu. Bu arada yarın Hayat Bilgisinden sınav olacaklarını söylemişti. Bir kaç konu tekrarı yapıp yardımcı kitapların testlerini çözdük. Orda anladım oğlumun niçin 20 de 20 yaptım dediğini. Soruları cevaplarken çok emin bir şekilde cevaplıyordu. Fakat mesela 8. sorunun cevabı c diyor. Ama cevap anahtarına b diye işaretlemişti. Yanında bu olayı yaşamam çok iyi oldu esasında. Çünkü sınav kağıdında yanlış cevapladığı soruları tekrar baktım. Bunları bir başka konu olarak tekrar sordum. Cevaplarını doğru söylemişti. Ama cevap kağıdında 17. sorunun cevabı diye 18.sorunun cevabına işaretlemişti. Çünkü her iki yanlışı alt alta idi. O zaman daha iyi anladım. Soruları yaparken cevaplardan o kadar emindi ki 20 de 20 yaptım demişti bize. Ama sınav kağıdında 20 de 18 i görünce o da bir şey diyememişti. Bu da onun hayatında ilk defa olan test cevaplamasında daha dikkatli olması gerektiğini anlattım. Bakalım bugün sınavdan kaç alacak? Merakla bekliyorum.

Arzum beni sobelemişti. Blog hayatımda ilk kez sobeleniyorum. Çok tşk ederim.Yanınızda duran kitabın 187. sayfasının ilk paragrafı idi. Ama kitabım evde olduğu için onu akşam yazacağım. 2.soru ise mutluluk tablonuzu anlatın.
Benim için en büyük mutluluk tablosu ailem. Eşim oğlum ve ben. Ben bunlar için elimden gelen neyse yaparım. Çünkü ben bunlarla birlikte varım.

Bu yazıyı yazarken gene Denizli'den bir şehidimizin selası veriliyor. Çok acı bir şey. Allah geride kalan ailesine sabırlar versin diliyorum. Sabah haberleri izlerken bir baba 2-3 yaşındaki oğlunu göstererek (büyük ihtimal şehit ailenin yakını) eve oğlunun şehit olduğunu haber veren askerlere " Vatan sağolsun. Bir Mehmetçik gider bir Mehmetçik de burda var. (Küçük oğluna göstererek) diye askerlerimizin kuçağına vermişti. Gözlerimden yaşlar süzülmüştü.

Aylincim yeni yaşın sana mutlu ve kutlu olsun. Daha nice senelere canım.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

tatlım sen çok yoğunmuşsun maşallah :) kilo durumlarınıda yavaş yavaş knt altına alırsın sen ben eminim...

buse dedi ki...

arzum evet işler bayağı yoğun bugünlerde bir de yıl sonu çalışmaları eklenince işin çabası oldu. İnşallah bir an önce veririm. Evdeki tartıda (Kilo bekçimde)pil olmayınca sanki biraz boşladım gibi geliyor neyse yarın sabah tartılınca boyumuzun ölçüsünü alırız artık.:)

xxcen dedi ki...

zayıflamana sıkır sıkır olmana sevindim
ama bu son günlede yaşananlar yüzünden bu ara gerginim
tüm türkiyenin bası sağolsun

YeMeK vAkTi dedi ki...

Busecim ya bak böle anlatıosun ben daha bi merak ediyorum ama seni bi bana göstertmedin kednini he:( tşk edeirim bloğundan doğum günümü kutladığın için.Amanin siz o çocuğu ne yapıyonuz öle bi sürü kurs bişi demekki annesi çocukcağızın suçu yokmuş ne yapsın yanlış işaretlemiş işte anladığım kadarıyla çook zeki ve akıllı bir oğlun var bence gurur duymalısın inşallah allah daim etsin çok öptüm

Dilek35 dedi ki...

aramıza hoşgeldin özlettin kendini oğluşun çok zeki 20 de 18 de baya iyi bir başarı karıştırmış çocuk ne yapsın annesi kızmayın sizde ama kilo verme durumlarıda gayet iyi aldığın 1.5 kiloyu çabuk verirsin sen zaten fazla kilon yok dert etme öptüm

buse dedi ki...

xxcen evet çok üzücü günler yaşıyoruz. Allah sonumuzu selamet eylesin.
Aylin resmimi sana bugün gönderiyorum. Rica ederim canım. Daha nice yıllara canım. Evet çok çabuk kapıyor bir şeyleri. Ama onun canının istemesi önemli olan. Geçen yıl yüzmede iyiydi. Sırf arkadaşım yok diye gitmedi. Bu sene madalya alırdı. Ama santranç da ise 2 gündür yeniliyor. Boyunun ölçüsünü almıştır. Böyle yenilmeside hoşuma gidiyor işin açıkcası. Çünkü evde oynarken amcamız yenileveriyordu. İşi sıkı tutması gerektiğini öğrenir.
Sağol dilek ablacığım inanın bende sizleri çok özledim. Ben yalan olayı diye çok üzülmüştüm. Kafaya da o kadar çok taktım ki anlatamam. Çünkü eşim ve ben bu konuda çok dikkat ediyoruz. Amaç bize mutlu etmek olabilir ama yapılmaması gereken bir davranış genede. Saatler geriye alındığında da her sabah koşu bandımı kullanmaya başlayacağım.Sizleri öptüm.