24 Ekim 2007

BUGÜN DE BİTTİ


Dün o kadar çalışmanın üzerine bugün kendimi çok yorgun hissediyorum. Satranç turnuvası 5 gün sürecekti. Dün 2.gün.İşlerimi bitirirsem gitmeyi istiyordum. Ama işler bitmedi. Çıkış saatinde ise eşime aradığımda çıkmak üzere olduğunu söyledi. O zaman bende eve gidip anneme yemek konusunda yardım ettim. Bu arada annem dün oğlumun sınıf arkadaşına gezmeye gitmişlerdi. Ama ev o kadar kalabalık olmuş ki. Esasında pazartesi günü için gideceklerdi. Ama diğer ailenin işi çıkınca Salı gününe aktarılmış. Tabi sınıfta herkes birbirinden duymuş. Böyle olunca evine kabul edecek arkadaşımız öğretmen dahil herkese çağırmak durumunda kalmış. Tabii evin halini siz düşünün. Büyükler 11 kişi küçükler de bir o kadar ev curcuna krallığı olmuş. Böyle olunca da oğlum ödevlerini öğlen yapamadı. Akşam ise satranç turnuvasına katılınca ben eve gittikten sonra ödevleri yapmaya başladık. Günün yorgunluğu üzerindeydi. Ama ödevleri yarına bırakma gibi bir şansımız olmadığı için de gece 12 ye kadar ödev yaptık. Bir ara bana gına geldi artık. Dün bir öğretmenlerine veliler şıkıştırmış. Niçin bu kadar çok ödev veriyorsunuz diye. O da çocuklar istiyor. Az verince bu bize yetmez diyorlarmış. O yüzden bu kadar çok ödev oluyor demiş. Bir de o kadar üzerine gitmeyin demiş. İyi güzel demişsin hocam da bugün ben o ödevleri yarım bırakırsam yarından itibaren bana demez mi ? Anne bu ödevi yapmıyavereyim diye. Nasıl alışırsak çünkü öyle gidiyoruz.
Hafta sonu için oğlumun arkadaşı İbrahim'e bize çağırmıştık. Ama referandum nedeniyle saatlerde uyuşamadık. Evlerine tel açtıp meşguldü. Yolda tekrar aradım. Ama bu sefer cevap veren yoktu. EVlerine giderken diğer sınıf arkadaşı Alperen ve ailesiyle karşılaştık. İbrahim'in annesinin cep tel onda varmış. Aradım oy kullanmak için evden çıktıklarını söyledi. Bizde nasip değilmiş diyerek eve dönecektik. Alperen e bize gelmesi için teklif ettik. Onlar evde oynarken İbrahim in annesi aradı. İbrahim çok bize gelmeyi çok istiyormuş. O yüzden ya size yada bize gelebilirmisiniz dediler. Bizde Alperen olduğu için bize gelmelerini istedim. Güzelce oynadılar. Bizim bahçemizde efe adında köpeğimiz var. Cinsi Cooker. Çok sevimli bir şey. Onunla falan oynadılar. Çocuklar bizden gitmek istemiyorlardı. İbrahim eve giderken merdivende ayağını burkmuş. Dizine kadar alçıya almışlar. Çok üzüldüm. İyi hoş çocuklar oynasın diye böyle faaliyet yapıyoruz da böyle olunca da insanın gerçekten canı sıkılıyor. Evlerine aradım. Annesi o kadar iyi davrandı ki anlatamam. Zaten bende de bir şey yoktu. Fakat işte bizim evde olması işin can sıkıcı kısmıydı. Kendimi çok kötü hissettim.
Bugün sabahta kurs dekontunu vermek için okullarına gittim. Sınıflarına uğradım. Hafta sonu çalışması olarak öğretmenleri taşıtlar konusun vermişti. Bazı resimler asılmış. Asılı resimler çok muntazam kesilmiş ve büyük kartonlara yapılmış. İşin açıkcası ben pek vakit bulamadığım için resimleri bulma konusunda yardımcı olmuştum. Kesme işini çocuklara vermiştim. Tabii malum nasıl kesildiği. Asılı resimleri görünce keşke ilgilenip daha güzel bir şey götürseydik dedim. Toplantılarda söylemişti. Proje ve performans ödevlerini dikkat edelim. Gerekirse veliler yardımcı olsun diye. Bu konuda da ben o kadar titiz çalışıyorum ki gerçekten çok güzel ödevler çıkarıyoruz. Bundan önceki çalışmada ise evde bulunan kartonlardan kartpostal ve yediğimiz şekerlerin jelatinlerinden kedi merdiveni yapıp süslemiştik. Öğretmen o kadar çok beğenmiş ki 2 defa okutturdu anne diyordu. Yani ödevler artık daha özenli yapılacak.
Yeme işlerine gelince
sabah: çay, peynir, 1 dilim kep.ekmek, zeytin, 2 çatal reçel
öğle:4 ymk patates yem, salata 1 dilim ekmek
akşam: 4 ymk kaş.taze fasulye, pilav, cacık, 1 dilim ekmek
çay gofret

6 yorum:

Unknown dedi ki...

cooker köpek mi bayılırım köpeklere hep bir köpeğim olsun istemiştim ama olmadı :((
yeme düzenini yavaş yavaş oturtuyorsun ama o gofrettt neee :)))

buse dedi ki...

Evet köpekler müthiş hayvanlardır. Bende çok seviyorum. Gofret dersen bu gofreti benim için eşim 3-4 ay önce almıştı. Bende rejim yapıyorum diye yememiştim. Dün akşam çaya koyarken laf söyledi. Senin için aldığımız gofreti yiyebilir miyiz diye o yüzden yedim yani.

YeMeK vAkTi dedi ki...

aa köpeciğinizmi var sizin :) bahçeniz de olması iyi ama evde köpek kedi hiç sevmem ama bahçe münasip.Yahu ne kadar ilgili annesin inşallah bende öyle olabilirm çocuum olunca buse kıs sen akşam felan yediklerini fazlalaştırdınmı ne banamı öle gelio

xxcen dedi ki...

benim oğlumda köpek istiyor ama ben alma taraftarı değilim zaten 3 balık bir muhabbet kusumuz var dedim hatta dalga gectim suda yüzenimiz havada ufanımız var karada gezenimizde olmasın dedim :))
okuduğum kadarıyla gercekten ödevleriniz pek zor ve cok daha biz ana okulundayız işimiz kolay şimdiden ateş sardı benide bu çocukların ödevleri konusunda
size allah kolaylık versin

Adsız dedi ki...

canıms en ödevlerden bu kadar bahsedince acaba biz çocuklara diilde annelerie mi ödev veriyoruz diye düşündüm.. ama dediğin gibi annesi ilgilenmişse çok daha güzel oluyo ödev:) bizimde hoşumuza gidiyor haliyle..

buse dedi ki...

Aylin evde köpek çok güzel dışardan ama onu bakmak ve yemeğini verme işini annem yapıyor. Sözde oğlum şle amcası bakacaktı ama ne yazık ki annem bakıyor. Aylin elimden geldiğince oğlum için herşeyin iyisini yapmaya çalışıyorum. Eminim sende ilgili bir anne olacaksındır.

xxcen evet ödevler çoğu vaktimizi alıyor. Bir de üzerine satranç girince iyice yorgunluk oldu. Ama planlı programlı çalışırsanız bir problem olmayacaktır. En güzel dönemindesin. Ana okuluna ben çok sevmiştim. Orda yaptıkları çok daha güzel oluyor.

Nağişim evet ödevleri nerdeyse biz yapıyoruz. Bazen kendime soruyorum. İlerki nesil nasıl olacak biz nasıl bir nesil yetiştiriyoruz diye.