19 Kasım 2007

DİYETE DEVAM


Eşim sigarayı bıraktıktan sonra kilo almaya başladı. O yüzden birlikte zayıflamaya karar verdik. Böyle bir karar almış olmak bana çok iyi geldi. Artık eskisi gibi spor yapamıyordum. Çünkü akşamları ders çalışıyoruz. Sonra da çok erken saatlerde kalkmam nedeniyle de erken yatmak zorunda kalıyordum. Dün okumuş olduğum kitap sayesinde artık daha az uyuyacağımı düşünüyorum.

Bugün oğlum hasta. Biraz üşütmüş. Dün balık kızartma işini balkonda yapınca o da oyun niyetine dolan tabakları masaya götürme işi yaptı. Tabii içerisi sıcak dışarısı soğuk olunca üşütmüş. Sabah erkenden kaldırdım. Hiç bir şeyi yoktu. Kahvaltısını yaptıktan sonra karnım ağrıyor demeye başladı. Sonrada önlüğü giyerken de kustu. Bu nedenden dolayı okula gidemedik. Cuma günü ise ilk karnelerimiz geldi. Ben böyle bir şey hiç konuşulmadığı için beklemiyordum. 1.sınavlar bitmesi nedeniyle karne öncesi ara karne göndermişler eve. Dersleri kendine göre kriterlere ayırmışlar. O yüzden Türkçe 5 grubun 4 ü iyi 1 si iyileştirebilir. Matematik hepsi çok iyi. Hayat bilgisi yarısı çok iyi yarısı iyi. Diğer sosyal faaliyetler ise hepsi çok iyi. Karnemiz bundan ibaret. Kısacası çalışınca oluyor. Çünkü ben akşamları ders çalıştırırken matemetik dersine önem vermiştim. Onunda meyvesini almışız zaten. Hayat bilgisini ise sınav önce çalıştık sadece. Kısacası çok çalışmak lazım çokkkk.
Bugün oğlumun hasta olduğunu ve karnesine vermek üzere okula gittim. Hocamızın teneffüse çıkmasını bekledim. Sağolsun bana karşı çok ilgili davranıyor. Hemen beni görünce Kutay rahatsız mı diye sordu. Bende evet dedim. Beni öğretmenler odasına aldı. Konuştuk. İlk konumuz ise karneyi görünce bunu bugün getirmenize gerek yoktu. Çalışanların sorumlulukları nasıl da yerine getiriyor dedi. Oğlum pazartesiye gidecek dediği için götürmüştüm. İlk konumuz ise koro çalışmasını devam edeceklerini söyledi. Yani ben tam çalışma yola devam edeceğim. Dün kuaförüme gitmiştim. Konudan bahsedince bende katılırım dedi. Çok mutlu oldum. Sonraki konu ise toplantı ve ziyeretler için sms ile velilere bildirilmesi olayı idi. Bu konuyu daha önce sınıf annesi ile konuşmuştum. O da benim düşüncelerimi tam dile getiremediği için hocamız hayır olmaz cevabını vermişti. Tekrar aynı konuyu açtı. Bende niçin böyle bir şey yapılması gerektiğini anlattım. Yeri geliyor velilerden 2 ytl toplanması gerekiyor. Bunun için her veliye tel açıldığında zaten tel.fat bayağı ağır geliyor. Ve ben çalışmış olmam nedeniyle hiç bir şeyden haberim olmuyor. Mesela veli toplantısı yapılacağını anlatan kağıt eve gelmişti. Ama ben bunu çantayı kurcularken son anda öğrenmiştim. Ve gelen kağıt ise veli toplantısının saati değişmiş olmasına rağmen eski saate gösteren bir kağıttı. Ben o gün işyerimden izin almışım. Bir de okula gidip toplantı bitti demesinler mi? Benim gibi olan velilere haberdar etmek amacıyla bunu uygulamamız gerektiğini söyledim. Bunuda ben yaparım dedim. O da tamam yapın o zaman dedi.

Birde oğlumun karnesine bakarak nasıl buldunuz dedi. Bende gerçekleri yazmışsınız dedim. Yalnız türkçemiz derken lafı ağzımdan aldı. Bütün sınıf bu şekilde dedi. En zayıf olan kısım ise geçenler ödev yapıp göndermiştim ya oğlum onu tahtada anlatırken çok basit bir şekilde anlatmış. Yani konuyu 2-3 cümle ile özetleyip bitirmiş. Bu konuya ağırlık vermemizi istedi. Birde hızlı kitap okumasını istedi. Her zaman aklımdaydı. Öğretmenimizle görüşsek de durum nedir öğrenelim diye. Benim için çok iyi durum bildirim almış oldum. Çünkü hergün okula gidip kapıda bekleyip 5-6 veli önünde hocam bugün nasıldı demek bana garip geliyor. Herhangi bir terslik olursa haberdar eder diye düşünüyorum. Çünkü zaten kısıtlı olan vakitlerini bu şekilde kullanmak istemem.

8 yorum:

xxcen dedi ki...

çalısan anneler olarak ortak problemimiz bu okulda olan bitenden haberimiz olmaması hep aynı seyler

Burcu dedi ki...

canım maşallah Kutay'a Allah zihin açıklığı versin sana da sabır versin kolay değil ders çalıştırmak filan ama başa gelince oluyor heralde..
cnm kocişinle beraberce yaparsanız daha başarılı olacağına inanıyorum biz evdeyken annemle başlardık diete ve hep başarılı olurduk şimdi evde yalnızım die eskiye göre biraz daha zor oluyor açıkcası..çoköpüyorum seni

buse dedi ki...

xxcen evet çok haklısın. Çalışan anne olmak bu yönden çok zor. Ben anlatınca sms olayını kabul etmesi çok hoşum gitti. İnşallah görevimi iyi bir şekilde devam ettiririm.

buse dedi ki...

Sashacım ders çalışmasan olamayacak canım. Herhalde ne yalan söyleyim ben de ders yapmaktan hoşlanıyorum galiba. Eski günlerim aklıma geliyor.
Diyet işini eşim teklif etti. Çok sevindim. Çünkü birlikten kuvvet doğar değil mi?

Seçil dedi ki...

Oğluna Allah zihin açıklığı versin Busecim.. sanada kolay gelsin :)

YeMeK vAkTi dedi ki...

busecim ya şöyle postarına bakıyorumda bütün hayatın iş ve oğlun amanin bendemi böyle olucam acaba kendime eşime ayıracak vaktim olmucakmı die düşünüyorum seni okuyunca ama her anne senin gibi ilgili olsa keşke demedende edemiyorum valla oğluna çok çok geçmiş olsun şekerim

buse dedi ki...

semihacım çok tşk ederim. Amin canım. Allah bütün çocuklarımıza zihin açıklığı versin.

buse dedi ki...

Aylincim bir sonraki postda detaylı açıkladım. Sanırım açıklayıcı bir cevap olmuştur.